Van deze 50 miljoen verkochte toestellen zijn er alleen in 2009 al 40 miljoen verkocht. In 2008 was het full-touch model nog goed voor 5 procent van de totale telefoonomzet van Samsung, in 2009 wordt de 20 procent al aangetikt. Deze razendsnelle stijging is te verklaren uit het feit dat de touchscreen-toestellen niet meer alleen worden gebruikt door electronicafanaten. Ze vinden inmiddels ook gretig aftrek bij de 'normale' consument.
Samsung speelt hier op in door telefoons af te leveren, die bij verschillende levensstijlen passen. Voor ieder wat wils, zou je kunnen zeggen. The Star (S5230), een krachtige multimediatelefoon, geïntroduceerd in mei van dit jaar, groeide uit tot het snelst verkopende Samsung-model. In het afgelopen halfjaar werden hier maarliefst 10 miljoen toestellen van verkocht. Andere populaire modellen zijn de Touchwiz F480, met 8 miljoen verkochte toestellen sinds mei 2008 en de Corby (S3650), een op jongeren gericht model, die al 3 miljoen keer over de toonbank ging sinds hij afgelopen september op de markt kwam.
De regio met de meeste verkopen is Europa met 19 miljoen toestellen, gevolgd door de Verenigde Staten (6,3 miljoen), China (3,4 miljoen) en Zuid-Korea (3 miljoen).
Bron: Korean Newswire