Vergelijk 4.036.955 mobiele telefoon aanbiedingen en vind de beste deal

Simyo gaat negatief tegoed-optie beperken

Door ,

Simyo heeft met de ACM aan de stok gekregen omdat het gebruikers toeliet om een negatief saldo te krijgen via prepaid. Volgens de ACM waren veel mensen daar ongewild de dupe van. Simyo heeft de regels aangepast.

Simyo heeft al lange tijd bij zijn prepaid-kaarten de mogelijkheid om rood te staan. Het is, zoals de Autoriteit Consument en Markt (ACM) zegt, 'de mogelijkheid om een negatief tegoed te hebben'. Interne bronnen bij Simyo stellen dat veel gebruikers hier prijs op stellen, omdat het betekent dat je gesprek niet plotseling wordt afgebroken op het moment dat je tegoed op is. Toch zijn er ook klachten, en daar is de ACM mee aan de slag gegaan. Zo liepen sommige consumenten tegen te hoge kosten aan omdat internetsessies ook bij Simyo konden worden afgemaakt. Dat betekende soms dat consumenten tegen hoge rekeningen opliepen omdat de internetsessie nooit werd afgebroken.

Simyo verandert regels

Naar aanleiding van gesprekken tussen ACM en Simyo heeft die laatste ervoor gekozen de regels voor het prepaid 'in de min komen' aan te scherpen. Zo is het vanaf heden alleen nog maar mogelijk om tot vijf euro in de min te staan. Voorheen lag dat bedrag veel hoger. Ook gaat Simyo duidelijker de consument informeren wat de dienst precies inhoudt en wat de risico's zijn. Daarmee moeten excessen met hoge rekeningen definitief tot het verleden behoren. Het is natuurlijk nog wel steeds mogelijk om je gesprek bij Simyo prepaid af te maken. De nieuwe regels zijn overigens nog niet op de site van Simyo te vinden, maar zullen ongetwijfeld binnenkort verschijnen.

Praat mee over dit artikel

De 5 populairste smartphones

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de GSMinfo.nl nieuwsbrief en ontvang iedere week het laatste nieuws over smartphones en de beste aanbiedingen.

Nieuwstip insturen

Heb je een tip of suggestie voor de redactie van GSMinfo.nl? Laat dit dan aan ons weten.

Om GSMinfo.nl goed te laten functioneren, maken wij gebruik van cookies. Lees ons Cookiebeleid.

Feedback verzenden