Vergelijk 3.477.333 mobiele telefoon aanbiedingen en vind de beste deal

ADV: Media Markt Verlengchecker

Achtergrond ADV: Media Markt Verlengchecker
Door ,

Ieder jaar of iedere twee jaar sta je weer voor een belangrijke keuze. Dan loopt je telefoonabonnement af. Wat doe je: verleng je je huidige abonnement, of kies je voor een andere provider om geld te besparen? Geef je de voorkeur aan een sim-only abonnement, of heb je liever een abonnement in combinatie met een toestel? En wanneer ben je eigenlijk aan de beurt om een nieuw abonnement af te sluiten? De Verlengservice en Verlengchecker van Media Markt helpen je bij het maken van je keuze. Als je je nu inschrijft voor de Verlengchecker maak je bovendien kans op een gratis Samsung abonnement met toestel.

Een telefoonabonnement uitzoeken is niet iets wat je over één nacht ijs moet laten gaan. Het aantal aanbieders en aanbiedingen is immens, zo groot zelfs dat je door de bomen het bos bijna niet meer ziet. Voordat je een abonnement afsluit en een één- of tweejarige verplichting aangaat, is het goed om eerst over een aantal zaken na te denken.

1) Waar heb ik behoefte aan?

Ben je iemand die veel belt en kun je niet genoeg belminuten hebben? Stream je voortdurend video’s of muziek als je onderweg bent? Wil je razendsnel mobiel internetten met 4G of 4G+, of volstaat 3G? En ga je vaak de Nederlandse grens over voor je werk? Binnen of buiten de EU? Zomaar een aantal vragen waar je over moet nadenken voordat je je volgende contract afsluit bij een provider. Tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld dat je zelf bepaalt hoeveel belminuten je wilt hebben, hoe groot je databundel is en of je een sms-bundel neemt of niet.

Weliswaar bieden alle providers deze diensten aan, maar toch zijn de onderlinge verschillen groot. Bij Youfone zit je niet één of twee jaar aan een contract vast, maar kun je maandelijks opzeggen. Bij Telfort bel je na 10 minuten gratis naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Als je je aanmeldt voor de Belrevolutie van Simpel kun je onbeperkt bellen en sms’en. Uit onderzoek is gebleken dat T-Mobile het stabielste netwerk van alle Nederlandse providers heeft. Bij sommige aanbieders is het mogelijk om de belminuten of data die je aan het eind van de maand over hebt mee te nemen, bij andere weer niet. En ga zo maar door.

Kort samengevat, denk dus goed na voordat je ‘ja’ tegen een abonnement zegt.

2) Sim-only of met toestel?

Ga je voor een sim-only abonnement of heb je er liever een smartphone bij? In sommige gevallen loont het om een sim-only abonnement af te sluiten en een los toestel aan te schaffen. Ga je voor een combinatie van een abonnement met telefoon, dan sluit je feitelijk een lening af. En over een lening moet je rente betalen.

Het is dus goed om vooraf een budget voor jezelf te bepalen, een bedrag dat je maandelijks wilt besteden aan je smartphone. Bij een combinatiedeal is deze prijs gelijk aan het bedrag dat je maandelijks in rekening wordt gebracht. Als je een sim-only abonnement afsluit en een los toestel koopt, bereken dan de maandelijkse afschrijving voor de telefoon en tel daarbij de abonnementskosten bij op.

3) Welke ervaringen hebben anderen bij een provider?

Voordat je abonnement afsluit bij een provider, is het goed om vooraf eerst te onderzoeken wat anderen van deze partij vinden. Hoe is het gesteld met de dekking? Hebben ze regelmatig last van storingen? Zo ja, in welke regio? Hoe snel is mobiel internet? Is de klantenservice vriendelijk en goed bereikbaar?

Een antwoord op deze vragen krijgen is eenvoudig en kan op verschillende manieren. Begin met de mensen uit jouw omgeving (vrienden, collega’s, familie). Hebben zij goede of slechte ervaringen met hun provider? Als je meer input zoekt zijn er meer dan genoeg websites die gebruikerservaringen voor je verzamelen en opsommen. Tot slot legt de Consumentenbond regelmatig het vuur aan de schenen van de verschillende telecombedrijven. Daarbij kijkt de belangenorganisatie onder meer naar de algemene tevredenheid van klanten, aantal storingen en kwaliteit van bellen en internet.

Samsung Galaxy S7

Samsung Galaxy S7 Edge

Media Markt Verlengchecker

Media Markt heeft een tool waarmee je kunt controleren of je je telefoonabonnement kunt verlengen: de Verlengchecker. Als dat het geval is kun je direct via de retailer je huidige abonnement verlengen. Om een nieuw abonnement bij jouw provider te kiezen, kun je je wensen doorgeven (belminuten, data, sms-bundel, toestelprijs, maandprijs, looptijd) of één van de aanbiedingen selecteren. Zo weet je dat je altijd de beste deal krijgt die je bij je past.

Ben je nog niet aan de beurt om je abonnement te vernieuwen? Dan krijg je met de Verlengchecker tijdig bericht krijgt wanneer je jouw telefoonabonnement kunt verlengen. Het enige dat je hoeft te doen is je mobiele nummer, provider en e-mailadres door te geven.

Waarom zou je je abonnement bij Media Markt afsluiten? Wij geven je drie goede redenen:

  • Media Markt heeft een groot en divers assortiment 
  • Media Markt biedt onafhankelijk advies
  • Bij Media Markt geniet je optimaal van je abonnement. Zo is je smartphone direct klaar voor gebruik dankzij de Power Service Smartphone en kun je een aanvullende verzekering afsluiten

Gratis Samsung abonnement

Als je je nu aanmeldt voor de Media Markt Verlengchecker, maak je kans op een gratis Samsung abonnement, inclusief toestel. Waar wacht je nog op? Meld je dus nu snel aan voor de Verlengservice van Media Markt! 

Samsung Galaxy S7 beste abonnement per provider

Provider Minuten Data MB Maandprijs Toestel
Ben 24 mnd 100 500 € 21,50 € 0,- Bekijken
hollandsnieuwe 24 mnd 2000 2000 € 23,50 € 0,- Bekijken
Tele2 24 mnd 200 1000 € 24,00 € 0,- Bekijken
Vodafone 24 mnd 150 500 € 24,50 € 0,- Bekijken
T-Mobile 24 mnd 120 1000 € 26,50 € 0,- Bekijken
KPN 24 mnd onbeperkt 2000 € 34,00 € 0,- Bekijken
Alle Samsung Galaxy S7 aanbiedingen.

Praat mee over dit artikel

Gerelateerd toestel

De 5 populairste smartphones

Nieuwstip insturen

Heb je een tip of suggestie voor de redactie van GSMinfo.nl? Laat dit dan aan ons weten.

Om GSMinfo.nl goed te laten functioneren, maken wij gebruik van cookies. Lees ons Cookiebeleid.

Feedback verzenden